AEG storing I10: Vaatwasser krijgt geen water

Facebook
Twitter
LinkedIn

Geeft uw AEG vaatwasser storing I10 aan? Deze foutcode betekent dat de vaatwasser geen water krijgt. Dit kan komen doordat de watertoevoerkraan niet voldoende (of geen) water levert. In dit bericht lichten we graag toe hoe dit probleem tot stand komt en hoe u dit zelf kan herstellen.

1. De oorzaak van AEG vaatwasser storing I10

Bij een storing van uw AEG vaatwasser I10 wilt het zeggen dat de vaatwasser geen water meer krijgt of niet voldoende water krijgt, de oorzaken kunnen de volgende zijn:

  • De toevoerkraan is verkalkt en moet vervangen worden. Dit kunt u meestal herkennen doordat u de kraan met moeite open kunt draaien of dat u de kraan maar een kleine slag open kunt draaien.
  • De toevoer of afvoerslang is beklemd. Bij de inbouw van afwasautomaten kan het voorkomen dat de toevoer en afvoerslang beklemd raken achter het apparaat. Hierdoor wordt de waterdruk te laag is. Als u denkt dat dit het geval is, dan kunnen onze experts u het beste helpen.
  • Als de vaatwasser geen geen eigen afvoer heeft, dan kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten, dat is meestal via een zijaansluiting van de sifon. Het kan voorkomen dat de monteur tijdens de installatie van uw afwasautomaat per buis vergeet om de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen. Dit zorgt er weer voor dat de afwasautomaat zijn water niet kwijt kan. Vervolgens wordt de aquacontrol beveiliging geactiveerd. De waterinname wordt dan geblokkeerd en als u dan de stankafsluiter verwijdert of laat verwijderen, dan kan de machine zijn water weer kwijt.
  • Watertoevoerkraan levert niet voldoende (of geen) water. Deze oorzaak zou u zelf op kunnen lossen, door het stappenplan hieronder te doorlopen.

2. Zelf de vaatwasser storing I10 oplossen

De laatste oorzaak van de storingscode I10 kan u zelf proberen op te lossen door de volgende stappen uit te voeren:

  1. Draai de toevoerslag los en ontkoppel deze van de machine
  2. Controleer als er water uit de kraan komt en als de hoeveelheid water voldoende is om het toestel optimaal te laten werken.
  3. U kan dit controleren door een emmer te nemen en de emmer vol te laten lopen met water uit de toevoekraan. De emmer (10L) zou in 1 minuut volledig vol moeten zijn.
  4. Indien dit niet het geval is raden wij u aan om contact op te nemen met onze technische dienst en een afspraak te maken om dit probleem op te lossen.

3. Een witgoed technieker de storing op laten lossen

U bent er niet in geslaagd om de storingscode I10 op te lossen, we raden u aan om contact op te nemen met een service technieker. Onze techniekers zijn dagelijks beschikbaar tijdens de werkuren om uw witgoedstoringen op te lossen. De storingscode I10 is ons niet onbekend en wij weten welke stappen we in de correcte werkwijze moeten uitvoeren om de herstelling uit te voeren.

Indien de reparatie van de droger te duur uitkomt adviseren wij steeds om een nieuw toestel aan te schaffen, ook hierbij kunnen wij u ondersteunen met onze montagedienst.

Is uw probleem niet opgelost?

Neem contact op met HouseTec

Indien u nog steeds problemen ondervindt met uw witgoed apparaat kan u steeds
contact opnemen met de monteurs van House Tec. Wij kunnen uw storing
 repareren voor een correcte prijs